zaterdag 9 juni 2007

10. HET GEHEIM TOT JOU

Als we rond ons kijken, zelfs naar ons eigen lichaam, dan zien we slechts het topje van de ijsberg. Kijk eens naar je hand. Ze lijkt solide, maar bekeken door de juiste microscoop zou je zien dat het eigenlijk een vibrerende massa energie is.
Alles is gemaakt van precies hetzelfde.
Of het nu je hand is, of een oceaan, of een ster. Alles is energie.

Kijk, je hebt het universum, daarin een zonnestelsel, daarin een planeet, daarop individuen, met een lichaam, daarin organen, die bestaan uit cellen, dan moleculen, dan atomen, en dan energie.
Er zijn dus vele niveau's om over iets te praten maar : Alles in het universum is energie !

De meeste mensen definiëren zich door de begrensdheid van hun lichaam.
Maar je bent geen begrensd lichaam. Weer onder de juiste microscoop bekeken ben je een energieveld.
Je bent dus geen begrensd lichaam. Je bent een energieveld bewegend in een groter energieveld.
We zijn allemaal verbonden, alleen zien we het niet.
Er is geen hierbinnen en daarbuiten.
Alles in het universum is met elkaar verbonden.
Het is één energieveld.

Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat er een schepper bestaat.
Sommigen noemen het Brahma, of Jahwe, of Allah. Sommigen noemen het Creatieve Intelligentie, nog anderen noemen het God, maar er bestaat een schepper, een scheppende kracht die alles en ons heeft gemaakt zoals we zijn.
Dit betekent dat wij ook dit goddelijk vermogen hebben, dat wij het potentieel en de kracht hebben om onze eigen wereld te creëren.
En dat doe je ! Dat doe je !
Misschien heb je tot nu toe al mooie dingen gecreëerd, dingen die jou waardig zijn. Misschien ook nog niet.
Ik zou je willen vragen hier eens bij stil te staan : Zijn de resultaten in je leven diegene die je echt wilt ? Vindt je dat je jouw leven waard bent ? Of zijn ze dat niet, en vind je dat je meer waard bent ?
Want als dat zo is.... wanneer zou NU dan het juiste moment zijn om ze te veranderen ? Want dat vermogen hebt je !

Vele mensen voelen zich een slachtoffer in het leven en daarvoor wijzen ze vooral dingen aan uit hun verleden.
Ze geloven in het verkeerde bed te zijn geboren, de verkeerde ouders te hebben gehad, door gebrek aan hogere opleiding minder kansen te hebben gehad, ....
Je kan altijd iets of iemand de schuld geven zolang je rol de van slachtoffer speelt.
Slachtoffer van rolpatronen in de opvoeding, slachtoffer van de maatschappij....
Ze zeggen :
Ik zou wel willen als men mij maar mijn gang liet gaan, maar 'men' doet dat niet.
Ik zou wel weten wat te doen en hoe mijn wereld ideaal in te richten, maar 'men' geeft me de kans niet daartoe.

Iedereen heeft zo zijn verhaal, maar de echte vraag is : Wat ga jij daar nu aan doen ? Waarvoor kies jij ?
Ga je je blijven focussen op al dat wat niet goed is, was, of zal zijn.... of ga je je beginnen focussen op dat wat je wel wilt ?
Want je kan datgene wat is veranderen, en wel nu.
Je moet daarvoor enkel een paar belangrijke wetmatigheden kennen en in de praktijk brengen.
Begin je te focussen op datgene wat je wel wilt, dan valt dat deel dat je niet wilt weg, en dan ontwikkelt zich dat deel dat je wel wilt, breidt het zich uit... en valt dat andere deel weg.

- Je wordt wat je denkt.
- Je zal in het leven enkel datgene bereiken wat je gelooft te kunnen bereiken.
- Wat voor jou realiteit is hangt af van waartoe jij gelooft in staat te zijn.
- Er is geen tegenstand. Dat is slechts fictie. Wie gelooft dat het moeilijk is zal het ook moeilijk vinden.
- Je bent een bron van rijkdom in een rijk universum.
- Je bent een manifestatie van je geestelijke voorstellingen waarvoor jij alleen verantwoordelijk bent.

Het mooie aan de Wet van Aantrekking is dat je kan beginnen waar je NU bent, en je kan beginnen denken, denken, echt denken en in jezelf die gevoelstoon beginnen opwekken van harmonie en geluk en de Wet van Aantrekking zal daarop beginnen reageren.
En stilaan krijg je dan andere overtuigingen, zoals : er is meer dan genoeg voor iedereen, of, vanaf nu zal alles goed gaan met mij, of je hebt de overtuiging dat je niet ouder wordt maar jonger.
We kunnen ons leven creëren zoals we het willen door de principes van de Wet van Aantrekking toe te passen.
Je kan jezelf bevrijden van overgeërfde patronen, culturele codes, sociale overtuigingen....en voor eens en voor altijd bewijzen dat de kracht die je in je draagt groter is dan de kracht van de wereld.

En sommigen zullen denken : Ja, dat is allemaal wel leuk, maar.... Ik kan dat niet, of, Zij wil niet dat ik dat doe, of, Ik mag dat niet van hem, of, Ik heb daar niet genoeg geld voor, of, Ik ben daar niet sterk genoeg voor, of, Ik ben dat niet, of ik ben dat niet, en ik ben niet, ik ben niet.....
En weet je.... elke 'IK BEN NIET' is een creatie.

Henry Ford zei het al : "Of je nu denkt dat je het kan, of denkt dat je het niet kan. In beide gevallen heb je gelijk".

Zijn er aan dit alles grenzen, limieten, beperkingen ?
Absoluut niet !
Wij zijn ongelimiteerde wezens, wij hebben geen plafond.
De bekwaamheden, de talenten, de gaven, de vermogens die in ieder afzonderlijk individu op deze planeet aanwezig zijn, zijn onbegrensd en onbeperkt.

Geen opmerkingen: