donderdag 7 juni 2007

7. HET GEHEIM EN RELATIES

Het geheim betekent dat wij de schepper zijn van onze realiteit, van ons eigen universum, en dat elke wens van datgene wat wij willen creëren zich zal manifesteren in ons leven.
Daarom is het zeer belangrijk wat je wenst, wat je gedachten zijn, je gevoelens, want het zal zich manifesteren.

De relaties die je hebt met andere mensen, maar bvb. ook met dingen, weerspiegelen allemaal de relatie die je hebt met jezelf.
In een relatie is het dus eerst en vooral belangrijk te weten wie er in die relatie stapt.
En dan heb ik het niet over die ander, maar over jou.
- hoe kan je ooit verwachten dat iemand zal genieten van jouw gezelschap als je niet eens kan genieten van je eigen gezelschap ?
- je moet toch op z'n minst zelf beantwoorden aan de kwaliteiten die je bij anderen wenst
- je moet je toch op z'n minst ten opzichte van andere mensen gedragen zoals je het voor jezelf wenst.

Mensen zeggen zo vaak : Waarom trek ik altijd weer de verkeerde partner(s) aan (levenspartners, maar bvb. ook zakenpartners) ?
Wat doe ik verkeerd ? Wat is er toch mis met mij ?
Wet van Aantrekking zegt : je hebt altijd het met jouw gedachten en gevoelens overeenstemmende aangetrokken.
En dus, net zoals we alle andere dingen in ons leven hebben aangetrokken, hebben we ook onze relaties in ons leven aangetrokken.
Dat geldt zowel voor een werkgever, een zakenpartner, een werknemer, een vriend, een minnaar, een echtgenoot....

De mensen die je aantrekt weerspiegelen jouw eigenschappen en de overtuigingen die jij over relaties hebt.
Beperk jezelf dus niet. Jij bent alles wat je hebt. Maak van jezelf de beste, beminnelijkste, meest geweldige partner.....en je zal het overeenkomstige aantrekken.
Stop met het maken van verwijten want dat is zinloos. Zeg niet : jij bent mij dit nog schuldig, of, jij moet mij meer geven.
Geef aan jezelf, geef aan jezelf tot je overloopt en je kan beginnen weggeven. Wordt verliefd op jezelf en dan kan de rest van de wereld ook verliefd beginnen worden op jou.
En dan heb ik het niet over eigendunk of verwaandheid maar over een gezond respekt voor jezelf.
Hou van jezelf en ook anderen zullen van je houden.

Als je soms, of misschien wel vaker dan soms, het gevoel hebt dat bvb. de mensen op je werk zo negatief zijn of lui, de man of vrouw met wie je samenwoont zo boos, je kinderen je zoveel zorgen baren, of....oh mijn ouders !
Hou dan nu op met al je aandacht daarop te richten.
Want we weten ondertussen dat de Wet van Aantrekking je datgene brengt waar je je voornamelijk op focust, of dat nu iets is dat je wilt of niet wilt.
Begin dus met jezelf te oriënteren op datgene wat jij het beste deel vindt, de beste eigenschappen, van de mensen die je omringen.
Maak een lijst van de positieve aspecten van de mensen waarmee je het meeste tijd doorbrengt, bvb. je waardeert haar gevoel voor humor, of, je waardeert dat je op hem kunt rekenen, of wat dan ook.
En als je dat doet, en je begint je in de afzondering van je geest voornamelijk te focussen op die dingen die je het positiefst vindt aan iemand anders, dan beloof en garandeer ik je, en zal je zelf merken, dat die mensen dat vooral gaan worden voor jou.
Als je dat doet zal je binnen de kortste tijd, weken, maanden, interessante ervaringen opdoen. Mensen, bekenden, zullen je erover aanspreken en zeggen : Je bent zo veranderd, zo zelfbewust.
En dan zeg jij : Geen wonder. Ik heb mijn denken veranderd, over mijzelf, over anderen, en het resultaat zie je voor je. Ik ben rustiger, tevredener, zelfstandiger, onafhankelijker van de buitenwereld. Ik erger me niet meer zo vaak, laat me niet op stang jagen of me intimideren.....gewoon omdat ik anders ben gaan denken.

Wet van Aantrekking zegt : zelfden trekken zelfden aan, gelijken trekken gelijken aan. En anderen die een zelfde gevoel van eigenwaarde hebben komen naar je toe en zoeken je gezelschap.
Als je gelukkig bent kan je gelukkig maken.
Wees liefdevol en je zal geliefd zijn.
Je brengt goede gevoelens over en dat is belangrijk voor alles en iedereen op deze planeet.

Als jij je potentieel om je goed te voelen zou kennen, zou je niemand anders vragen om anders te zijn opdat jij je goed zou voelen !
Je zou jezelf bevrijden van die hinderlijke onmogelijkheid om het nodig te hebben de wereld te willen controleren, of je partner, of je kinderen, of......

Jij bent de enige die jouw realiteit creëert
Wan niemand anders kan in jouw plaats denken.
Niemand anders kan dat doen.
Alleen jij !

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik dank je van harte voor dit artikel.
Het kruist mijn pad op precies het juiste moment!

JOLAN zei

Heel mooi en zeker ware woorden, thanks warme groeten JOLAN