woensdag 6 juni 2007

6. HET GEHEIM EN WELVAART

Het in aanraking komen met "het geheim", met de principes van de Wet van Aantrekking heeft wat dit betreft voor mij een grote transformatie betekent.
Ik ben opgegroeid in een gezin met heel negatieve denkbeelden wat betreft geld : rijke mensen zijn dieven, zijn bedriegers, rijke stinkers, je kan niet op een eerlijke manier aan veel geld zijn gekomen.
Wat ik ook vaak te horen kreeg was : het geld groeit niet op mijn rug. En de persoonlijke favoriet van mijn vader : Ik ben Rockefeller niet hé !.
Ik groeide dus op waarachtig gelovend dat het moeilijk is om aan geld te komen, dat het leven hard is, een strijd.

We blijven geloven in familieovertuigingen, tenzij we ze bewust loslaten.
Want waar dit denken ook vandaan is gekomen, als je welvarend wilt zijn is het nodig dat je dit loslaat.
Nu weet ik bvb. dat :
- wat het ook is dat de geest van een mens kan bevatten, kan hij volbrengen
- alles wat we willen ligt ook binnen het bereik van onze mogelijkheden

Ik kan me goed voorstellen dat nogal wat mensen wanneer ze dit lezen zullen zeggen : hoe kan ik meer geld aantrekken in mijn leven ? hoe verkrijg ik meer welvaart ? want.... ik hou wel van mijn job, maar : in mijn beroep kan ik niet meer verdienen, of, ik sta al aan de top van de salarisladder voor mijn functie, of, er is een plafond aan het geld dat binnenkomt.
Wel, neem het je voor ! heb die intentie ! stel het je voor !
Dit gaat nu helemaal terug tot één van die dingen waarover het hier al de hele tijd gaat. Je kent zelf het antwoord al, niet ?
Het is jouw taak om te declareren, uit te roepen wat het is dat je wilt uit de catalogus van het universum. Dus is het meer welvaart, is het geld, zeg dan hoeveel je zou willen.
Kijk, ons eigen geloof in gebrek en beperking is het enige wat ons beperkt.
Stop dus met jezelf te beperken en te zeggen : ik verdien nu eenmaal niet genoeg om me een behoorlijk huis te kunnen permiteren.

Het doel van veel mensen is om uit de schulden te geraken.
Daardoor zullen ze altijd met schulden opgezadeld blijven.
Wet van Aantrekking zegt : waar jij overwegend aan denkt zal je aantrekken. Dat waar we onze aandacht op richten vermeerderd.
Als je je aandacht richt op gebrek en schuld, creëer je meer gebrek en schuld.
Ze zeggen dan : ja maar, ik zeg toch UIT schulden geraken.
Dat maakt niets uit. IN schuld, UIT schuld, de focus blijft op schuld en als je voortdurend aan schuld denkt trek je schuld aan.
Stel, of laat een automatisch schuldaflossingsplan opstellen, denk er niet meer aan en richt je voortaan enkel en alleen op welvarendheid.

Als we het idee niet aanvaarden dat we het verdienen om welvarend te zijn zullen we de overvloed ook niet aanvaarden.
Als je zeurt over niet genoeg geld hebben, je ongelukkg voelt over niet genoeg geld hebben, dan activeer je in jezelf, of liever dan continueer je in jezelf de activering van een gedachte die zeer verschilt van het verlangen dat je hebt.
Je kan gewoonweg niet méér geld hebben als je je focust op het niet hebben ervan.
Verspil geen tijd met klagen maar gebruik hem om datgene te verwezenlijken waarnaar je streeft.
Neem bvb. een bankuittreksel, veeg met tippex het saldo weg en schrijf zelf in de plaats hoeveel je zou willen dat er op je rekening staat. Hang het, zet het, kleef het op een goed zichtbare plaats bij je thuis en visualiseer het hebben van dat geld.
Wanneer je, zoals ik, bent opgegroeid met overgeërfde, zeer negatieve denkbeelden over geld, vervang die dan door possitieve affirmaties, zoals :
- geld komt makkelijk en veelvuldig
- geld is in overvloed aanwezig en komt uit alle richtingen
- ik stel mezelf helemaal open voor nieuw bronnen van inkomsten
Bedenk, visualiseer wat je allemaal met dat geld doet. Ervaar op welke creatieve, goede manier je geld uitgeeft en hoeveel goed je daarmee kunt doen.
Wordt je ervan bewust dat geld gemakkelijk naar je toekomt, hou ervan, want alles waarvan je houdt komt naar je toe.
Heet het welkom en wees er dankbaar voor.
Hou de stroom van dingen die naar je toe komen gaande.
Glimlach en zeg : dank u.
Het is hiervoor al vermeld : dankbaarheid is dé manier om het universum te laten weten dat je klaar bent om het beste te ontvangen dat er voor jou is.

Nog dit : welvaart is een gemoedsgesteldheid, een geesteshouding. Het heeft alles te maken met hoe je denkt.
Welvaart is niet enkel een hoeveelheid geld, het is een staat van bewustzijn.
Welvaart, of het gebrek eraan, is een uiting van de ideeën in je hoofd.
Ieder mens heeft het vermogen, de bekwaamheid om zijn innerlijke conversatie te veranderen. En dus ook zijn relatie tot welvaart.
Welvaart is een innerlijke houding die we heel bewust met de kracht van onze geest kunnen creëren.
Wanneer je bewust wordt van het feit en als je aanvaard dat het universum maar al te graag bereid is je alles te geven wat je wilt, heb je overvloed.
Nogmaals, het is je innerlijke houding die je niet of wel welvarend laat zijn.
De innerlijke gedachte aan welvaart zal die welvaart in gelijke mate naar buiten laten manifesteren.

Geen opmerkingen: