zondag 10 juni 2007

11. HET GEHEIM TOT HET LEVEN

Jouw doel is wat jij zegt dat het is. Jouw opzet, jouw opdracht is wat jij zegt dat het is.
Jouw leven zal zijn zoals jij het creëert.

Het is niet altijd gemakkelijk dit meteen te begrijpen want de meesten van ons zijn opgegroeid met reeds vastliggende ideeën over wat we geacht worden te doen.
Op zeker moment in het leven begreep ik dat het mijn voornaamste doel in het leven was om vreugde te ervaren en te beleven. En blijdschap, en genot, en afijn gewoon gelukkig zijn.
En dus begon ik dingen te doen die mij vreugde verschaffen. En blijheid, en genot en liefde, vrijheid, geluk, gelach.....want daar gaat het toch om.
Als ik mijn poes aai, voel ik me blij.
Als ik in de natuur wandel, voel ik me blij.
Als jij plezier beleeft aan het zitten mediteren voor een uur, doe dat dan.
Als jij plezier beleeft aan het eten van een hot-dog, doe dat dan.
Wat je eigenlijk wilt is om je voortdurend, of toch zo vaak mogelijk, in die staat te brengen. En wanneer je dat doet hoef je je enkel nog te richten op dat wat je wilt....en het zal zich manifesteren.

M.a.w. Innerlijk geluk is de brandstof van succes !

Alles wat jou je goed doet voelen zal altijd meer van hetzelfde goede aantrekken.
Volg datgene wat jou vreugde verschaft, gelukzaligheid noem ik dat, en het universum zal deuren voor je openen waar er voordien enkel muren waren.
Volg je gelukzaligheid, want als je dat doet volg je het pad naar overvloed op elk gebied.
Geniet van het leven want het leven is fenomenaal, het is een geweldige trip.
Je zal in een andere realiteit leven en mensen zullen naar je kijken en zich afvragen : Wat doe jij anders dan ik ?
Wel, het enige dat anders is, is dat jij werkt met "het geheim".

Dan kan je dingen doen, hebben en zijn waarvan mensen zeggen : Hoe is het mogelijk dat je dat kan doen, hebben en zijn.
Alles wat een mens kan bereiken, kan jij ook bereiken.
Alles wat menselijk gesproken mogelijk is, is voor jou ook mogelijk.
Als je gelooft iets bepaalds te willen, nodig te hebben, dan is er niemand die je dat onthoudt, tenzij je dat zelf doet.

Kijk, er zijn mensen die succes hebben, er zijn veel mensen die geen succes hebben.
Er zijn mensen die overwegend gezond zijn, er zijn veel mensen die meestal ziek zijn.
Er zijn mensen die bezitten, er zijn veel mensen die niet bezitten.
Denk je nu dat er criteria bestaan volgens dewelke "geluk" wordt uitgedeeld ?
Denk je dat er iemand is die met dobbelstenen gooit op te bepalen hoe jouw leven eruit ziet ?
Of....is dit een wetmatigheid die dit alles tot gevolg heeft ?
Dat is een vraag die je je toch eens moet stellen.
Dan pas wordt je meester van je geluk.
Dan pas kan je in het gebeuren ingrijpen.
Dan pas kan je doelbewust gedachten beginnen uitsturen en datgene bekomen wat je wilt.

Er is een toekomst met onbegrensd potentieel, onbegrensde mogelijkheden.
Stel je jezelf voor als reeds in het bezit van al het goede dat je wilt.
Begrijp "het geheim".
En hoe vaker je het toepast, hoe beter je het zal leren begrijpen.

Zou het niet mooi zijn en veel eenvoudiger als mensen dit allemaal al te horen zouden krijgen als ze beginnen aan hun leven op deze aarde ?
Zou het niet mooi zijn wanneer kinderen al op jonge leeftijd, op school bvb., zouden onderwezen worden over dit onderwerp ?
Waarom moeten ze jaartallen uit het hoofd leren waarop veldslagen plaatsvonden ?
Zou het niet beter zijn en zoveel mooier, om ze belangrijker dingen te leren, zoals :
- de werking en de kracht van onze gedachtenwereld
- hoe omgaan met geld
- hoe een ouder te zijn
- hoe goede relaties te creëren
- hoe zelfwaardering en eigenwaarde te creëren en te behouden.


Tot slot :
Ik ben ervan overtuigd dat jullie één voor één geweldig zijn. Dat er iets magnifieks aan je is. Dat er een grootsheid in je schuilt.

Ongeacht van wat er gebeurt of gebeurt is in je leven, ongeacht van hoe oud of jong je misschien wel denkt dat je bent..... vanaf het moment dat je op de juiste manier begint te denken zal dat "iets" in je, dat vermogen, die grootsheid in je, tevoorschijn komen, zich kenbaar maken.... en het zal je leven overnemen. Het zal je voeden, je kleden, je gidsen, je beschermen, je ondersteunen in je hele bestaan.... Als je het toelaat !

En dat is iets dat ik zeker weet !

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Wow Frank, woorden schieten me tekort. Beter zou ik het niet kunnen verwoorden. Doch heb ikzelf nog veel te doen maar ook dit hoort bij "HET GEHEIM" tot kennis en verder gaan. Alvast bedankt voor het plaatsen hiervan. Spijtig genoeg ben ik tot nogtoe de enige die deze las of reageer. Dit zou een ochtendversje moeten worden voor diegenen die je niet goed begrijpen. Ik heb er alvast wat aan en sla hem dan ook onmiddelijk op. (hopelijk heeft u geen bezwaar.)
Lottalove and Brightest Blessings Frank.
xxx Bieke

greet zei

Af en toe,nee,meer en meer probeer ik mezelf ook te "verbeteren" en dat is dan mijn "geheim" :-)
en inderdaad het werkt zeker,maar het is een werkwoord,een dagtaak en soms moeilijk omdat je in je oude patronen hervalt..
door allerlei invloeden..mensen rondom je met negatieve gedachten,die stress doorgeven ook al wil je die niet ontvangen,of een liefde die niet meer van 2 kanten blijkt te komen en waar je dan zo door teleurgesteld geraakt,en dan nog het zwaarste om dragen: je dikste vrienden,je liefde van je leven of een familielid verliezen..hoe pak je zo'n dingen positief aan?
hoe verwerk je verdriet dat jaren knaagt en niet wil overgaan
of hoe benader je mensen rond je die wegkwijnen van verdriet omdat ze iemand hebben verloren?
Daar moet je enorm sterk voor zijn,en lukken doet dat wel,we kunnen ook sterk zijn wanneer we zware klappen krijgen zoals ziekte en dood..
Maar ik moet je zeggen,lachen doe je dan niet veel,en de zon die dan zo mooi voor je schijnt,de natuur die je al z'n pracht toont,allemaal voor niets.. zie je niet op die momenten..

en toch weet ik dat die kracht,dat geheim waar je over spreekt altijd wel terug komt,en je helpt om inderdaad een completer mens te worden

en dat doet goed :-)

geniet nog van je dag,G

Anoniem zei

Fantastisch Frank,
Heb zelf ook een kleine blog gemaakt over The Secret, omdat ik jouw nederlans-talige versie zo geslaagd vind, heb ik je blog als verwijzing geplaatst! Meer uitleg dan jou tekst kan gewoon niet.
Warme groeten,
Sophi-el

オテモヤン zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

Wat een schione mooie blog.
Het was één en al herkenning.
Precies waar ik elke dag mee bezig ben
Ik heb alles met plezier gelezen terwijl er door mij heen spookte van wat een fijn en prachtig mens is de schrijver toch.

Verlichten der aarde verzamel U.
Groet_Blessings,
Ra....

Anoniem zei

mijn ouders zeiden vorig jaar tegen mij, weet jij wat het geheim is? Ik:'welk geheim'?
toen liet mijn moeder mij de film :The secret zien.
Ik wist niet of ik 't moest geloven ofniet.
Mijn ouders wilden graag in een groot huis wonen, maar wisten niet hoe. tot op een dag mijn moeder tegen mij zei dat we gingen verhuizen. het was een groot huis, alleen dachten mijn ouders niet in welke staat ze het huis wilden. en daarom geloof ik er in, ik ben pas een jongen van 14, en ben heel erg blij dat mijn ouders mij dit hebben laten weten, Iedereen kan bereiken wat hij/zij wil, als je The secret maar weet. Het ligt allemaal aan jezelf, hoe je jezelf instelt. ik heb er een paar keer mee geexperiminteerd, als ik aan negatieve gedachten had, kreeg ik ook negatieve dingen, positief denken, is positief krijgen, nogmaals ik geloof dat iedereen kan bereiken wat hij/zij wil.

alek